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Forthcoming 

  • Scheibelhofer, E., Wexenberger, Y., Kanovich, M., & Cristea, A. (in press). Content despite a life of everyday hardship? Self-positionings of Romanian migrants in Vienna through an interpretive lens on subjectivation. In: Spies, Budak-Kim, Aktan, Tuider: Diversity and Difference – Perspectives of Subjectivation Research. Springer.
  • Holzinger, C., & Draxl, A.-K. (Eds.). (Accepted/In press – 2026). Multilingual Challenges: Empirical Social Research in Migration Societies, Transnational Spaces, and International Contexts (Vol. 14). Social Inclusion.
  • Holzinger, C., Scheibelhofer, E., & Draxl, A.-K. (Accepted/In press). Wenn grenzüberschreitende Mobilität und Sprachkenntnisse den Zugang zu sozialer Sicherheit erschweren: Fallstudien aus Österreich. In N. Ratzmann, L. M. Borelli, & Kurt (Eds.), Die Verknüpfung von Migrationskontrolle und Sozialpolitik in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Transcript.
  • Scheibelhofer, E., Wexenberger, Y., Kanovich, M., & Cristea, A. (in press). Content despite a life of everyday hardship? Self-positionings of Romanian migrants in Vienna through an interpretive lens on subjectivation. In: Spies, Budak-Kim, Aktan, Tuider: Diversity and Difference – Perspectives of Subjectivation Research. Springer.
  • Scheibelhofer, E. (Accepted/In press). Interpretive Grounded Theory: Limits and chances within the breadth of GT approaches.

2025

2024

2023

2022

Scheibelhofer, E. (2022). Transnational Social Protection: Inclusion for Whom? Theoretical Reflections and Migrant Experiences (Introduction). Social Inclusion, 10(1), 161–163.

Scheibelhofer, E. (2022). Migrants’ Experiences With Limited Access to Social Protection in a Framework of EU Post‐National Policies. Social Inclusion, 10(1), 164–173.

    2021

    2020

    2019

    • Draxl, A.-K., & Holzinger, C. (2019). Sind manche Lehrkräfte mehrsprachiger als andere? Sprachbiografische Fremd- und Selbstpositionierungen von Lehrer/innen. In B. Forster Vosicki & C. Gick (Eds.), IDT 2017: BRÜCKEN GESTALTEN – MIT DEUTSCH VERBINDEN ; Menschen – Lebenswelten – Kulturen ; Beiträge der XVI. Internationalen Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer (Vol. 2, pp. 155–160). Erich Schmidt Verlag.

    Scheibelhofer, E., Holzinger, C., & Regös, E. N. (2019). Navigating the labyrinths of transnational social security: Experiences and meaning-making processes of EU migrants when accessing and porting social rights. In A. Amelina, E. Carmel, A. Runfors, & E. Scheibelhofer (Eds.), Boundaries of European Social Citizenship: EU Citizens’ Transnational Social Security in Regulations, Discourses and Experiences (1st ed., pp. 91–112). Routledge.

    Regös, E. N., Holzinger, C., & Scheibelhofer, E. (2019). When vicinity divides: Transnational social security in the cross-border region of Hungary and Austria. In A. Amelina, E. Carmel, A. Runfors, & E. Scheibelhofer (Eds.), Boundaries of European Social Citizenship: EU Citizens’ Transnational Social Security in Regulations, Discourses and Experiences (1st ed., pp. 113–132). Routledge.

    2018

    • Draxl, A.-K., & Holzinger, C. (2018). Beforschte Positionierungen, positionierende Forschung. In İ. Dirim & A. Wegner (Eds.), Normative Grundlagen und reflexive Verortungen im Feld DaF und DaZ. Budrich UniPress.

    2016

    2015

    • Draxl, A.-K. (2015). Anerkennung sprachlicher Ressourcen im schulischen Kontext? In S. Binder & E. Kössner (Eds.), Erfahrungen teilen – Vielfalt erleben: Interkulturelles Mentoring und Mehrsprachigkeit an österreichischen Schulen (pp. 92–108). LIT Verlag.